woensdag 2 september 2015

¡Guest Blogger: Home2S!

Wat leuk Anneke dat je mij vroeg om een guestpost voor ¡Muy Bien! te schrijven! En ik hoop dat jij ondertussen van een heerlijke vakantie geniet! Wij kennen elkaar al wat langer, maar voor de lezers die mij niet kennen: ik ben Annet van Veenendaal en – net als Anneke – gek op alles wat met wonen te maken heeft. Een tijdje geleden heb ik van mijn jarenlange passie nu ook mijn beroep gemaakt. Ik heb nu mijn eigen adviesbureau voor verkoopstyling en interieurstyling: Home2s (Home to sell Home to style ). Op die naam kun je me ook op Instagram terugvinden.

Toen Anneke me vroeg om een gastblog te schrijven dacht ik meteen aan mijn eigen ‘woonmotto’: mooi wonen hoeft niet duur te zijn! In deze gastblog leg ik je graag uit hoe je dat kan doen. Mijn eerste tip: combineer in eenzelfde stijl. Bij verschillende goedkopere winkels (Xenos, Wibra, Zeeman, Action, Ikea, Flying Tiger) zijn ontzettend leuke dingen te vinden. Als je ze smaakvol combineert en een vast palet aan kleuren, materialen en motieven hanteert, dan ‘blendt’ het mooi tot één geheel en ziet het er ‘chic’ (niet goedkoop) uit. Zoals op onderstaande foto die ik maakte in mijn eigen keuken. De meeste spullen op deze foto komen van Ikea en Xenos. De vissenposter kostte maar liefst 1 euro!


Tip 2: wees creatief! Zo wilde ik in de erker in mijn woonkamer graag een leuke loungehoek. Bij Van Dijk en Ko in Amsterdam Noord kwam ik twee oude bollenkistjes tegen. O, dacht ik, als ik die nou omdraai en er wat leuke kussens op leg…. Voila! Loungebank voor 2x5 euro!


Tip 3: doe eens gek! Zo ergerde ik mij al lang aan een deur van een kast in de woonkamer. In een hoek van de kamer en ik kom maar een paar keer per jaar in de kast om er koffers ofzo uit te halen. Bij de Kwantum hebben ze op dit moment erg leuk behang. Dit behang vond ik erg mooi maar wat druk voor een hele muur. Maar op die ene kastdeur.. Hup.. paar baantjes behangen (nog nooit eerder gedaan, viel reuze mee) en de kastdeur is van een doorn in het oog tot een eyecatcher omgetoverd.


Tip 4: omdenken. En daarmee ook meteen tip 5 (laat je inspireren!), want deze tip heb ik niet zelf bedacht maar kwam ik op Instagram tegen. Prullenbak van de Action van 3 euro, op z’n kop, houten schijf erop (ook van de Action voor 3 euro) en je hebt een leuke bijzettafel van 6 euro!

Foto's
Annet van Veenendaal
Home2s
En weet je wat het leuke is van ‘mooi wonen hoeft niet duur te zijn’? Je hoeft je niet al te schuldig te voelen als je weer eens wat anders wilt. En niets leuker dan je interieur weer eens te veranderen toch?
Ben benieuwd naar je vakantieverhalen Anneke! En dank voor de gastvrijheid hier op ¡Muy Bien!


How nice Anneke, to ask me to write a guest post at ¡Muy Bien! And I hope you meanwhile enjoy a wonderful holiday! We know each other for a long time, but for the readers who don't know me, I'm Annet van Veenendaal and - like Anneke - I love everything that has to do with living. A while ago I changed my passion to my profession. I now have my own company for staging and interior styling: Home2s (Home to sell Home to style). That is also the name of my Instagram acoount.
When Anneke asked me to write a guest blog, I immediately thought of my own styling motto: nice living doesn't need to be expensive! In this guest blog I like to share how you can do that. My first tip: combine everything in a similar style. At several cheaper stores (Xenos, Wibra, Zeeman, Action, Ikea, Flying Tiger) you can find very nice things. If you combine them tasteful and uses a fixed palette of colors, materials and patterns, they "blend' nicely and it looks 'posh' (not cheap). As in the photo below that I made in my own kitchen. Most of the stuff in this picture I bought at Ikea and Xenos. The fish poster was just 1 euro!
Tip 2: Be creative! I would like to have a place to lounge in the bay window in my living room. At Van Dijk and Ko. in Amsterdam North, I found two old bulbs caskets. Oh, I thought, if I turn them upside down and add some nice pillows to lay .... Voila! Loungebank for 2x5 euro!
Tip 3: go crazy! For a long while the door of a closet in my living room was a pain in the ass. I only use this closet a couple times a year to extract suitcases or something. At Kwantum they currently have very nice wallpaper. This wallpaper I found very nice but to much for an entire wall. But on that one cabinet door .. .. Just few laps wallpaper (never done before, wasn't that difficult), and the closet door was transformed from a thorn in the eye to an eye-catcher.
Tip 4: change thinking. And with that Tip 5 (get inspired!), Because this tip I haven't invented but I encountered on Instagram. A paper basket bought at Action for 3 euros, put it upside down, and add a wooden disc (also by Action for 3 euros) and you have a nice side table for just 6 euros!
And you know what the great thing is about 'living need not be expensive to be beautiful? You doesn't feel too guilty if you want something else again. And nothing better than to change your interior again right?
Are you looking forward to hear your holiday stories Anneke! And thanks for the hospitality here at ¡Muy Bien!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten