zaterdag 2 september 2017

¡Inspiration by Instagram Friends: @BirgitKoelewijn!

Not a day without the inspiration of Instagram! 
While I am enjoying my holiday, my dear neighbor and IG Friend Birgit (@BirgitKoelewijn),
who is watching my home and plants, shares the story of her beautiful handmade kitchen closets!

Handmade Kitchen Closets

Once in a while, I have it again: the need to move... Every morning starts with opening the laptop and looking for a dream house at Funda...


But since the house market is totally overstrained and there isn't any house that we like and fits into ourg budget, we have to do some DIY. A way to temporarily stop my will to mov. Sometimes our walls gets new colors, or there has to come a bigger closet for our bedroom because I turned the bed another quarter, but at the start of this year it was our kitchen which could use a little make over. I didn't like the glossy white standard kitchen closets at the wall anymore because you couldn't watch the garden properly. I would like to have a more minimalistic look at the wall, which I can use as a display but also good closets to put my kitchen stuff away.




Lucky me, my love and his dad are very handy and my father in law has the right tools. We have always the same way of working: I think wat I want and draw it at scale, together with my love I buy the right materials and next to that, it s (normally) made in the shed of my father in law.




For the new kitchen closets, I thought of small boxes of underlayment, for the image I useds different sizes and two of them got a door. The most difficult part was to make a good compositrion, while one of use was holding it against the wall, the other was looking which was the right place to hang it. Eveyr day I am enjoying our kitchen closet project, which makes me very happy. But still... the will to buy another house and move thereto comes back once in a while. Think it's time for another project...
Geen dag zonder de Inspiratie van Instagram! Terwijl ik van mijn vakantie aan het genieten ben, deelt mijn lieve overbuurvrouw en IG vriendin Birgit (@BirgitKoelewijn), die op mijn huis en planten past, haar verhaal over haar prachtige handgemaakte keukenkastjes!

Handgemaakte Keukenkastjes

Eens in de zoveel tijd heb ik het weer, de verhuis onrust. Dan gaat iedere morgen vroeg de laptop open en open ik Funda opzoek naar mijn droomhuis…

Maar omdat de woningmarkt bij ons in de stad totaal overspannen is en er gewoon geen huis wordt aan geboden wordt wat ons aanspreekt en binnen ons budget valt moet er dan maar iets binnen ons huis geklust worden. Met die klusacties wordt dan die verhuis onrust van mij voor eventjes gestild. De ene keer krijgen de muren een nieuwe kleur, moet er een grote kast in de slaapkamer komen omdat ik ons bed een kwart slag heb gedraaid, maar begin dit jaar was het de keuken die een kleine make over zou krijgen. De standaard hoogglans witte bovenkasten waren al een tijd een doorn in mijn oog, ik vond dat ze het zicht naar de tuin toe belemmerde. Ik wilde graag iets meer luchtigheid aan de wand, iets wat ik kon gebruiken als display maar ook goede kastjes waar ik mijn keukenrommeltjes in kon opbergen.

Waar ik enorm mee bof is dat mijn lief samen met mijn schoonvader enorm handig is en dat schoonpapa over de juiste apparatuur beschikt. Eigenlijk hebben we altijd de zelfde manier van werken, ik bedenk en teken het op schaal, samen met mijn lief koop ik het juiste materiaal en vervolgens wordt het ( meestal ) in de schuur bij schoonpapa gemaakt.

Voor de nieuwe keukenkastjes ben ik uit gegaan van smalle boxen van underlayment, niet allemaal de zelfde grote voor het beeld en 2 met een deurtje. Het op de juiste manier groeperen was weer even een dingetje, iedere keer een kastje omhoog houden door de een terwijl de ander keek hoe het er in zijn geheel uitzag. Tot op de dag van vandaag ben ik blij met deze kleine keuken make over, toch komt de verhuis onrust weer heel af en toe boven drijven… Misschien moet ik maar weer opzoek naar een nieuw klusproject binnen ons huis…


1 opmerking:

  1. Wat een fantastisch project brigit. Ziet er heel mooi uit! Benieuwd naar je volgende project.

    Een hele fijne vakantie Anneke! X

    BeantwoordenVerwijderen